Stomatolog dziecięcy Gdańsk

Nasz stomatolog dziecięcy Gdańsk przyjmuje małych Pacjentów na konsultacje profilaktyczne, na których sprawdza stan zębów mlecznych i stałych, a także prezentuje instruktaż higieny jamy ustnej. Jeśli dostrzeże niepokojące zmiany, to rozpoczyna leczenie próchnicy lub chorób dziąseł w łagodny, delikatny i bezpieczny sposób. Przyjmują u nas dentyści dziecięcy z wieloletnim doświadczeniem w leczeniu zębów u najmłodszych Pacjentów. Cechuje ich nie tylko pasja do zawodu, ale przede wszystkim empatia i prawidłowe podejście do dzieci. Zdajemy sobie sprawę z tego, że wizyta w gabinecie dentystycznym może budzić u najmłodszych wiele nieprzyjemnych emocji – dlatego też dbamy o to, by otoczyć małych pacjentów troskliwą opieką i stworzyć dla nich przyjazną atmosferę.

Kiedy umówić się do stomatologa dziecięcego?

Na wizytę do stomatologa dziecięcego warto zapisać już 2-letnie dziecko. Specjalista oceni stan uzębienia i prawidłowość rozwoju zębów. W razie zauważonych niepokojących oznak można od razu wdrożyć potrzebne działania, a tym samym nie dopuścić do wystąpienia poważnych wad zgryzu w przyszłości. To właśnie stomatolog dziecięcy jest osobą, która często jako pierwsza dostrzega, że dziecko potrzebuje konsultacji ortodontycznej lub wizyty u logopedy.

Instruktaż higieny jamy ustnej dla najmłodszych

Stomatolog dziecięcy przeprowadza różnego rodzaju zabiegi stomatologiczne, takie jak np. fluoryzacja, lakowanie zębów, leczenie próchnicy czy ekstrakcje zębów mlecznych. W jego kompetencjach leży również propagowanie wśród najmłodszych zdrowych nawyków dotyczących utrzymywania higieny jamy ustnej. To właśnie ona pozwala wykluczyć lub znacznie opóźnić pojawianie się próchnicy, która w przyszłości może doprowadzić nawet do konieczności przeprowadzenia leczenia kanałowego czy wizyt u protetyka. Systematyczne mycie, nitkowanie i płukanie jamy ustnej eliminują bakterie i utrudniają rozwój zmian zapalnych w okolicach przyzębia i dziąseł.

Łagodne znieczulenie stomatologiczne dla dzieci

W naszej klinice oferujemy kompleksową i przyjazną pomoc lekarza specjalisty w dziedzinie stomatologii dziecięcej, który odpowiednio zadba o komfort i zdrowie Twojego dziecka. Przy wizytach wymagających wyeliminowania odczuć bólowych, dentysta dla dzieci sięgnie po znieczulenie. Bardzo często kojarzy się ono z dodatkowym stresem, zwłaszcza dla najmłodszych pacjentów, którzy łączą strzykawkę z nieprzyjemnymi szczepieniami, bólem i nerwową atmosferą. Dostępny w naszych gabinetach system znieczulenia The Wand™ jest komputerowym urządzeniem, które służy do podawania bezbolesnego znieczulenia przed leczeniem stomatologicznym. Dzięki niemu Pacjent zachowuje pełną mimikę i nie odczuwa opuchlizny, a do tego może normalnie mówić i funkcjonować tuż po wyjściu z naszej kliniki!

Czym jest próchnica zębów?

Próchnica zębów jest chorobą zakaźną – niezależnie od tego, czy występuje u dorosłych, czy u dzieci. W jej przebiegu zniszczeniu ulegają tkanki tworzące zęby, a główną rolę w jej rozwoju odgrywają obecne w jamie ustnej bakterie oraz dieta bogata w cukry.

Próchnicą wczesnego dzieciństwa (próchnicą butelkową) nazywa się pojawianie się ubytków w zębach dziecka od momentu wyjścia pierwszego zęba mlecznego aż do ukończenia 6 r.ż. Zmiany zazwyczaj zaczynają się od zębów przednich, z czasem przesuwając się ku dalszym. Warto pamiętać o tym, że problem próchnicy nie zniknie wraz z ostatnim zębem mlecznym, który dziecku wypadnie – choroba z łatwością przeniesie się na świeżo wyrzynające się zęby stałe.

Odpowiednia higiena zębów mlecznych, regularne szczotkowanie zębów i stosowanie past zawierających fluor, a także ograniczenie ilości cukrów w diecie dziecka oraz wizyty kontrolne u stomatologa dziecięcego są gwarancją pięknego uśmiechu w przyszłości. Zdrowe „mleczaki” odgrywają też kluczową rolę w utrzymaniu prawidłowego zgryzu dziecka!