Leczenie endodontyczne
z użyciem mikroskopu Gdańsk

Czym jest

Jeżeli odczuwają Państwo nagły, przeszywający ból zęba, szczególnie przy nagryzaniu pokarmu, spożyciu zimnych lub gorących pokarmów, a do tego wybudzający w nocy ze snu – potrzebują Państwo jak najszybszej interwencji stomatologa lub chirurga. Wyżej wymienione objawy mogą świadczyć o stanie zapalnym toczącym się w obrębie miazgi i tkanek okołowierzchołkowych, który może wymagać leczenia endodontycznego. Działanie to może uchronić przed koniecznością usunięcia zęba i zastąpienia go mostem protetycznym lub implantem.

Oferujemy leczenie endodontyczne z użyciem mikroskopu w Gdańsku – to nowoczesna forma terapii zainfekowanych tkanek i korzeni zęba. Profesjonalny sprzęt umożliwia dokładne oglądanie i prace wewnątrz kanałów korzeniowych zęba. To znacznie precyzyjniejsza metoda leczenia niż standardowe. Ponadto obraz na monitorze komputera umożliwia systematyczne pokazywanie Pacjentowi wykonywanych czynności.

Na czym polega leczenie kanałowe pod mikroskopem?

Podstawową metodą leczenia endodontycznego jest leczenie kanałowe. Polega ono na precyzyjnym usunięciu bakterii z korzeni zębów, które wykonuje się za pomocą bardzo cienkich (0,06–0,40 mm) narzędzi. Wnętrze zęba jest przestrzenią o wymiarach zaledwie 3×4 milimetra, a jeden korzeń ma średnicę kilku dziesiętnych milimetra. Dlatego też ważne jest zastosowanie przez lekarza stomatologa mikroskopu do odpowiedniego powiększenia i doświetlenia wnętrza zęba.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem polega na niezwykle precyzyjnym opracowaniu zęba. Dzięki zastosowaniu mikroskopu stomatolog może zobaczyć detale, których nie jest w stanie dostrzec w normalnym polu widzenia. Mowa o mikroskopijnych szczelinach, zakamarkach i kanałach bocznych. Dzięki temu może dokładnie ocenić stan zęba, a następnie precyzyjnie i skutecznie usunąć zainfekowaną tkankę.Kiedy kanały zostaną wyczyszczone, stomatolog wypełnia je biokopmatybilnym materiałem i zamyka otwór w zębie.

Nowoczesne leczenie kanałowe pozwala zachować zęba, który w innym przypadku musiałby zostać usunięty lub zastąpiony leczeniem protetycznym w formie implantów czy koron.

Endodoncja zębów

Leczenie endodontyczne jest stosowane w przypadku, gdy miazga uległa uszkodzeniu lub została zainfekowana bakteriami. W DentalMed Clinic oferujemy leczenie wykonywane przez doświadczonych stomatologów z użyciem mikroskopu Carl Zeiss OPMI Pico, ułatwiającego precyzyjne wykonywanie nawet najbardziej wymagających procedur stomatologicznych.

Endodoncja zębów najczęściej kojarzona jest z bólem. Jednak dostępny w klinice komputerowy system znieczuleniaThe WandTM sprawia, że wizyta w naszym gabinecie będzie komfortowa dla Pacjenta, nie będzie wiązała się z odczuwaniem bólu ani drętwienia lub mrowienia twarzy po zabiegu.