Periodontolog Gdańsk

W DentalMed Clinic zapiszesz się na wizytę u periodontologa Gdańsk. To specjalista stomatologii, który zajmuje się diagnozowaniem, leczeniem i zapobieganiem chorób przyzębia. Schorzenia te dotyczą tkanek miękkich i twardych, które otaczają zęby i utrzymują je w jamie ustnej, jednocześnie chroniąc zęby przed zakażeniem. Mowa o dziąsłach, ozębnej, cementach korzeniowych i kościach wyrostka zębodołowego. Przyzębie z racji na umiejscowienie dzieli się na brzeżne i okołowierzchołkowe.

Wśród chorób periodontologicznych znajdują się takie schorzenia jak zapalenie dziąseł oraz przyzębia, paradontoza, wady wrodzone i nabyte oraz ostre stany zapalne. Do głównych objawów chorób periodontologicznych należą krwawienie z dziąseł, obrzęk, zaczerwienienie i ból. Warto zgłosić się do specjalisty, jeśli dostrzegą Państwo zmiany na błonie śluzowej jamy ustnej lub odsłonięte szyjki zębowe. Nasi periodontolodzy współpracują ze stomatologami, dentystami dziecięcymi, ortodontami i chirurgami, przygotowując indywidualny plan leczenia.

Metody leczenia periodontologa

Periodontolodzy stosują różne metody leczenia, takie jak skaling (usunięcie kamienia nazębnego i osadu) czy polerowanie zębów, a także bardziej zaawansowane procedury chirurgiczne, takie jak przeszczepy kości, odwrócenie płytki nazębnej, usunięcie kieszonek zębowych czy podnoszenie błony śluzowej dziąseł. Ważnym aspektem pracy periodontologa jest również zapobieganie chorobom przyzębia poprzez edukację Pacjentów w zakresie właściwej higieny jamy ustnej i regularnych wizyt kontrolnych.